Laadpaal kopen voor uw KIA EV6

Batterij: 58kWh / 77kWh Capaciteit: 3x16A Snelheid: 54 km/u, 11kW

Wij helpen u graag een geschikte laadpaal voor uw Kia EV6 te selecteren.

Als u een laadpaal voor uw Kia EV6 gaat installeren, dan wil je er één die voor jou het beste werkt. Hoe kies je de beste laadpaal? Wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten?

De Kia EV6 kan op hoog vermogen laden, 11kW / 3-fasen en gebruikt daar voor een type-2 stekker. De aansluiting in uw woning heeft waarschijnlijk niet voldoende vermogen om te kiezen voor een laadunit met een hoog vermogen zonder load-balancing ook is er niet altijd 3-fase aanwezig.

De beste en meest veilige oplossing voor dia Kia EV6 is een laadpaal inclusief loadbalancing. Loadbalancing is gemaakt om het beschikbare vermogen in uw meterkast maximaal te kunnen gebruiken en te verdelen tussen de laadpaal en de rest van het huis.

Ook moet u kiezen tussen een laadpaal met socket of een vaste kabel voor de Kia EV6. Veelal kiezen onze klanten voor een oplossing met een vaste kabel. U hoeft dan niet de bij de auto meegeleverde losse laadkabel in- en uit de auto te halen, maar simpelweg de vaste kabel (met stekker) uit de houder te halen en in de auto te pluggen. Ook als u weer weg gaat, haalt u de stekker uit de auto en plaats deze terug in de houder aan de muur.

Tot slot kunt u ook besluiten om de energie automatisch te laten verrekenen met uw werkgever (of eigen onderneming) of de verbruikte energie handmatig te declareren. Voor het eerste heeft u een laadpaal nodig met RfiD (Laadpas) en als u het handmatig wilt declareren is een laadpaal met kWh meter voldoende.

Kia EV6 opladen met een 1-fase of 3-fase laadpaal?

Hebt u thuis een 1-fase of een 3-fase aansluiting? Met een 3-fasenaansluiting kun je sneller laden. Dat is vooral handig als je verwacht dat je Kia EV6 in korte tijd weer een volle lading moet hebben. Maar als je de Kia EV6 vooral incidenteel gebruikt voor kortere stukjes, dan hoef je niet per se deze upgrade te maken. Je laadpaal moet er wel geschikt voor zijn. En als je nu nog een 1-fase-aansluiting hebt, dan is het handig om te kiezen voor een laadpaal die ook in de toekomst met 3-fasenstroom kan werken, ook kunt u alvast een 3-fase grondkabel laten leggen zodat na een upgrade van de meterkast niet opnieuw gegraven hoeft te worden. Immers, de laadpaal is een grotere investering dan het realiseren van een 3-fasenaansluiting en wellicht wil je in de toekomst wel sneller kunnen laden.

Laadpaal met Load Balancing

Dit is een extra dat een laadpaal in de software moet hebben. Het helpt om te voorkomen dat je in huis overbelasting krijgt door stroom als je de auto aan het opladen bent. Zeker als je tegelijkertijd een wasmachine, vaatwasser of inductiekookplaat gebruikt. Of als je een warmtewisselaar hebt. Met een laadpaal met dynamic Load Balancing laadt de auto minder snel op, of helemaal niet, als er op andere plaatsen veel stroom wordt gevraagd. Laadpalen met load balancing staan vaak in verbinding met de T1 poort van de slimme meter, het is dus belangrijk om te weten of u er een hebt en welk type...

Direct laden of met een laadpas en automatische verrekening van stroomkosten

Je kunt de laadpaal direct laten opladen als je de stekker in de Kia EV6 steekt. Dan kan eigenlijk iedereen de Kia EV6 opladen. Wil je dat niet, dan kies je een laadpaal met een kaartlezer. Dan heb je een extra beveiliging tegen gebruik van de laadpaal door anderen. Je kunt ook bijhouden wie er aan het laden is en hoeveel er geladen is. Zeker als je een leaseauto van de zaak hebt is dit handig, omdat je dan ook de kosten van het laden thuis met de laadpaal thuis terug kunt krijgen. Als u het handmatig wilt, kunt en mag declareren is een laadpaal met kWh meter voldoende.

Laadpaal met vaste kabel of met socket

Je kunt een laadpaal kiezen met een vaste kabel of met een socket waar je een losse kabel, bijvoorbeeld die uit de KIA EV6, in steekt. Dan heb je dus eigenlijk een stopcontact om te laden en gebruik je de kabel die mee geleverd is met de auto. Dat laatste is handig om te gebruiken als je twee elektrische auto’s hebt waarbij de andere een type-1-stekker heeft. Een aantal elektrische auto’s, vooral wat oudere en die uit Azië of de Verenigde Staten, heeft deze type-1-stekker. Heb je een laadpaal met een vaste type-2-stekker aan de kabel, dan zou je die niet kunnen opladen. En dan kies je een laadpaal met een socket zodat je allebei de kabels erin kunt steken.

Muurmontage(wallbox) of kies je voor een laadpaal?

Het lijkt een kleine vraag maar het is toch erg praktisch … wil je het contact aan de muur bevestigen, dus een laadpaal met muurmontage (wallbox), of kies je een  laadpaal die op een paal is gemonteerd? In het laatste geval staat de paal verder van het huis af maar moet je een extra paal bestellen om hem op vast te maken. Dat kost toch vaak een paar honderd euro extra.

Vormgeving en kleuren van de laadpaal

Het oog wil ook wat, dus een fraaie laadpaal aan de muur of op een paal is ook wat waard.
We hebben laadpalen die witte, donkergrijze of zwarte zijn, er zijn ook laadpalen die je in verschillende kleuren kunt bestellen of zelfs in een bepaalde kleur gespoten kunnen worden.
De locatie van de laadpaal speelt hier ook in mee, prominent op de oprit of verstopt in de garage maakt een groot verschil, bij de keuze voor een bepaald uiterlijk.

Installatie van de Laadpaal

Wanneer u een bepaalde laadpaal hebt uitgezocht dan is het belangrijk om deze te laten installeren door een deskundige monteur die niet anders doet dan laadpalen installeren. Zij zijn bekend met de regels en weten de valkuilen te ontwijken. 
Uiteraard beschikken wij over dergelijke installateurs en kunnen wij de laadpaal probleemloos voor u installeren. Bekijk onze laadpaal installatie pakketten voor meer informatie.

Meer vragen over de keuze van uw laadpaal, bel ons gerust.

Hebt u meer vragen rond de keuze een laadpaal of de bijbehorende installatie, dan kun je ons altijd bellen of e-mailen. We denken graag met u mee!

Telefoon: 0172-750 775

Email: [email protected]

 

 

Algemene informatie over de Kia EV6

EV6 58kWh

Highlights

  • Batterij: 58 kWk
  • Actieradius: tot 400km (WLTP)
  • Voor de 77 kWh uitvoering is de actieradius tot 510 km (WLTP indicatie)
  • Vermogen: 125 kW / 170 pk
  • Snelladen: 10-80% in 18 minuten
  • 0-100 km/h: 8,5 sec
  • Topsnelheid: 185 km/h
  • Trekgewicht: tot 750 kg
  • Extra optie: warmtepomp (alleen beschikbaar voor de 58 kWh)
  • Zorgeloos rijden: Standaard 7 jaar garantie

EV6 77kWh

Highlights

  • 100% elektrisch
  • Ultrasnel-laden: onder optimale omstandigheden opladen van 10 tot 80% in 18 minuten
  • Voor de 77 kWh uitvoering is de actieradius tot 510 km (WLTP indicatie)
  • De 77 kWh uitvoering heeft 229 pk
  • Tot 1.600 kg trekgewicht. Het trekken van een aanhanger of gemiddelde caravan behoort hierdoor tot de mogelijkheden
  • Zorgeloos: Standaard 7 jaar garantie

Profiteer van overheidssubsidie tot € 3.350,-

Koopt u als particulier een elektrische auto? Dan komt u wellicht in aanmerking voor de Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). In 2022 is er voor nieuwe elektrische auto’s 71 miljoen subsidie beschikbaar. De overheid verwacht zo ongeveer 21.000 particulieren te kunnen helpen. Wees er dus snel bij! De subsidie kunt u aanvragen nadat u een koop- of leaseovereenkomst hebt afgesloten. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor de subsidie in 2022? Klik hier om de voorwaarden te lezen.

De volledig elektrische Kia EV6 Air met 58 kWh – Achterwielaandrijving

Deze dynamische achterwiel aangedreven elektrische auto prikkelt al uw zintuigen. Met 125 kW/170 pk, een 58 kWh batterij en een actieradius van 394 km biedt deze variant ruimschoots meer dan u nodig heeft. Bent u er klaar voor?

De gloednieuwe en volledig elektrische EV6; een baanbrekend model binnen de Kia familie. Deze elektrische crossover heeft een hoge range, een ultrasnelle 800V-laadcapaciteit en bovendien een opvallend design en indrukwekkende prestaties. De EV6 is momenteel te bestellen in vier verschillenden uitvoeringen:

  • De EV6 (58 kWh)
  • EV6 Plus (77 kWh)
  • EV6 GT-Line (77 kWh)
  • En de EV6 GT (77 kWh)

Electric-Global Modular Platform

De Kia EV6 is het eerste volledig elektrische model van Kia welke beschikt over het gloednieuwe Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Met dit platform wordt de EV6 elektrisch achterwiel aangedreven. Een zeer interessante nieuwe ontwikkeling want hierdoor wordt de actieradius flink verhoogd en is dit elektrische model supersnel op te laden met een 800V technologie. Het accupakket en de elektromotor van de EV6 zijn beide laag in de vloer gemonteerd, hierdoor heeft de auto een laag zwaartepunt en rijdt de EV6 verrassend stabiel. Door de uitzonderlijk lange wielbasis van 2,9 meter en het E-GMP wordt de interieurruimte gemaximaliseerd. De EV6 heeft een vlakke vloer waardoor er meer beenruimte voor bestuurder en passagiers is, daardoor is dit model dan ook zeer geschikt voor lange mensen.

Het AWD systeem
Vanaf de EV6 Plus beschikt u over de mogelijkheid om een AWD uitvoering te rijden. Met het AWD systeem beschikt de EV6 over een EV-transmissieschakelaar die de verbinding tussen de motoren en de wielen kan regelen en hiermee makkelijk kan schakelen tussen tweewiel- en vierwielaandrijving. Met het AWD systeem rijdt u nog een stuk efficiënter en afhankelijk van de rijomstandigheden verbeteren uw rijprestaties.

Ultra-snelladen
De EV6 beschikt standaard over een 800V oplaadmogelijkheid, mede hierdoor is deze Kia op te laden naar 80% in slechts 18 minuten. Heeft u toch iets meer haast? In 5 minuten tijd laadt de EV6 al 100 kilometer bereik bij.

Vehicle-to-Load
De EV6 is beschikbaar met Vehicle-to-load (V2L) techniek. Hiermee is het mogelijk om apparaten te voorzien van stroom via een regulier stopcontact in de auto (tot 3,6 kW) Denk hierbij aan het gebruiken van een koffiezetapparaat onderweg, of het opladen van een laptop.

Naast veel nieuwe techniek is er in het interieur van de Kia EV6 ook gebruik gemaakt van veel duurzame materialen. De stoelbekleding is gemaakt van 110 gerecyclede PET-flessen en/of van kwalitatief hoogwaardig vegan kunstleder

Toon 1 - 5 van 5